Performance byrå
Hva er et performance byrå?
Er du en bedriftseier eller markedsfører som vil måle hva du får igjen for markedsføringen din? Tar det lang tid å se resultater? Vil du vite hva pengene dine gir deg tilbake, utover kun visninger og klikk? Da vil et performance byrå være en god match.
Performance byråer bruker nemlig markedsføringskanaler og data for å gi en mer presis rapportering på resultater. Ved å erstatte synsing, med data for å ta viktige beslutninger, kaller vi et performance byrå for “datadrevet”. Altså formålet er å drives av data for å kontinuerlig investere markedsføringskronene i aktiviteter hvor vi kan måle direkte profitt eller løft i merkevare.
Den digitale annonseteknologien har revelulsjonert hvordan vi markedsfører. Vi kan med få tastetrykk vise annonser til en hel verden, vi kan i samme system se kostnadene opp mot inntekter, vi bestemmer selv budsjettene vi vil bruke og vi kan over tid lære ved å selv teste hva som gir oss best resultater!
Google lar oss markedsføre mot personer vi vet aktivt søker etter produktene vi selger.
Sosiale medier lar oss vise annonser mot personer som vi vet er i målgruppen vår og interessert i det vi kommuniserer.
Vi bruker kun tid og penger på de som faktisk er sannsynlig å kjøpe fra oss.