Inntekter

Raskere vekst med bedre rangeringer i søkemotorene

Med rett strategi for søkemotoroptimalisering kan det være de mest verdifulle kanalene for selskapet ditt. SEO handler nemlig ikke bare om rangeringer, men også om hvordan du skaper bedre opplevelser for potensielle kunder.
Du kan få kontinuerlig trafikk fra personer som er interessert eller klare for å kjøpe produktene dine, uten å betale for det.  Bedre rangeringer kan også posisjonerer deg som en sterkere merkevare.
Om du enda ikke har fått gåsehud, så kan vi fortelle at vi har gjort det enklere for deg å ta bedre posisjoner i søkemotorene. Enda raskere.
85% av Norges befolkning Googler etter svar hver dag.
Få trafikk fra de du vet er interessert i det du selger.
Google er verdens største marked. De med best rangering tjener store penger.
Konkurransefordel

Ranger på ord som gir inntekter

SEO kan være frustrerende. Når du endelig har knekt koden, skjer det endringer i algoritmene. Det er er en tøff konkurranse mellom 10 aktører i søketreffene, som kjemper om samme oppmerksomhet.
Det trenger allikevel ikke å være for komplisert: “Alt Google vil, er å gi svar og relevante treff til personer som søker etter informasjon”.  
Altså (1) Når brukerne finner informasjonen de leter etter raskt og enkelt, vil de komme tilbake til Google. (2) Når brukere kommer tilbake, tjener Google mer penger på annonser.
Vi laget derfor en prosess som svarer bedre på informasjonen folk søker etter og gir søketreffene en edge som står ut ifra mengden. Dette er noen av årsakene til at vi blir prioritert av søkemotorene.
Vi fokuserer på søkeord som gir trafikk, men også inntekter.
En tydelig enkel prosess som skaper resultater raskere.
Ranger på ord i de mest konkurranseutsatte markedene.
SEO byrå

Et SEO byrå som gir deg en edge i markedet

Ved å kombinere vår erfaring fra egne nyetablerte selskaper til Norges største og raskest voksende merkevarer på Google, fikk vi en ny prosess som ga oss raskere resultater og en edge i det norske og internasjonale markedet.
Vi har blant annet laget vår egen versjon av kartlegging av konkurranse situasjonen (KD/KEI), som avdekker flere muligheter for smartere rangeringer og en oversiktlig prosessplan som gjør det enklere å ta ideer om til handling.
Smart bruk av analyser for innhold, lenker og nettstedet.
En tydelig fremdriftsplan for høyere rangeringer.
Strategisk prosess for posisjonering i markedet.
Profitt

Alt handler om smartere plasseringer

For å ta arbeidet med SEO et steg lengre, bruker vi et vidt spekter av SEO software. Systemer som automatiserer oppgaver og vår egen prioriteringscore, som lar oss bruke mer tid på det som faktisk driver vekst for merkevarene vi jobber med.
En av nøklene til suksess, er å gjøre flere gode beslutninger basert på data. Derfor har vi integrert systemer inn i et interaktivt dashboard. Det gjør det enklere å fange opp viktige trender, avdekke nye muligheter og gir full kontroll over utvikling i posisjonene våre i søkemotorene.
Ligge foran markedet med bruk av data.
Rasktvoksende selskaper har fokus på SEO.
Gode systemer for effektiv tidsbruk.
Samarbeid

Ta hårete ambisjoner om til en realitet

Èn av grunnene til at Stories Media er blitt et ettertraktet byrå for SEO, er at vi har en kultur for å være en tett samarbeidspartner.
Det forplikter oss til raskere responstid, god oppfølging, hjelp med oppgaver utover søkemotoroptimalisering og mer forutsigbare avtaler.
Vi dekker alle verktøyene du trenger og gir deg dataen for å gjøre gode beslutninger.
Mulighet for performance basert avtale. Skaper vi ikke vekst, betaler du heller ikke.
Pilotperiode på 3 mnd. for å se om vi er en match.

Vi skaper beviselige resultater.

Akademiet
Utdanning

Med Akademiet, gjennom tett samarbeid, vært med å bygge merkevaren over tid. Med hovedansvar for Google og YouTube-annonsering, utvikling av egenproduserte analyseverktøy og som sparringspartner, har vi fått en fantastisk utvikling.

Alan Walker
Musikk

Distribuering av musikk ved å lage en unik tone of voice, koordinering av globale samarbeidspartnere, samt hands-on håndtering av sosiale medier og globale spredningsstrategier.

Spond
Teknologi

Med Spond, har vi jobbet med vekststrategier og utvikling av tjenesten. Dette gjennom annonsering på SoMe og Google, analyse og sporing av brukere, etterfulgt av nøyaktig måling og rapportering på fremdrift.

Bertel O. Steen
Motor

For Bertel O. Steen Buskerud har vi bygget følgere på Facebook og Instagram ved å jobbe med produksjon, strategi og distribusjon av verdifullt innhold. Med 14 x i antall visninger og 3000 % økning i engasjement på sidene, har vi sammen med Bertel O. Steen bygget et engasjert samfunn, som skaper og pleier kundeforhold.

Instabank
Finans

Med et tett samarbeid med Instabank har vi hatt en strategisk godt partnerskap ved å dele kontor èn dag i uken. Med hovedansvar for Google-markedsføringen, samt bistand på web, CRO, SEO, kamapanjer og SoMe, har vi vært en del av et kreativt team i et raskt voksende innovativt selskap.

P4
Medie

For P4 har vi laget en overordnet sosiale medier strategi, samt utviklet systemer for å analysere og optimalisere de sosiale kanalene. Med strukturering av store datamengder til visualisering som kan gjøres om til håndfaste gjennomførbare strategier, har P4 verktøyene de trenger for å skape bedre kundeopplevelser på de sosiale plattformene.

Slik rangerer vi bedre i Google og andre søkemotorer ✌️

Google og andre søkemotorer bruker roboter og algoritmer for å finne ut hvorfor konkurrentene dine skal rangere over deg.
Hvordan får du de til å spille i din favør?

Steg 1

Konkurrentanalyse: Finn posisjonen din
i markedet

SEO handler ikke om å ta mange posisjoner, men om å rangere på de rette ordene.
Hvordan vi posisjonerer oss i markedet er sentralt for hvilken strategisk tilnærming vi skal ha til SEO.
For å gi deg et konkurransefortrinn bruker vi vårt eget scoringsystem (konkurranseindikator) for å avdekke tidligere skjult data på hvordan du best angriper et nytt marked.
Dette inkluderer blant annet analyse av hvem vi konkurrerer mot, hvor vi kan øke inntektene, relevans (bruke tiden rett) og predikering av vårt potensiale i søkemotorene opp mot dagens rangeringer.
Hvilke posisjoner har vi i Google på viktige søk og hvilke ord får konkurrerende selskaper verdifull trafikk fra.
Hva gjør at noen tar de beste posisjonene i vårt marked, og hvilke viktige ord kan vi raskest rangere på.
Vi følger daglig utviklingen i posisjonene dine i søkemotorene og gjør kontinuerlig strategiske grep basert på dette.
Steg 2

Søkeordsanalyse:
Se hva potensielle kunder søker etter

Visste du at du kan se hvor mange som søker etter deg og produktene dine hver måned på Google?
Søkeordsanalysen er en av grunnpilarene for å jobbe med søkemotoroptimalisering, og er et viktig styringsdokument for strategiske beslutninger.
Vi kan 1) investere budsjettene bedre ved å vite når interessen (søkene) trender i løpet av året, 2) spare tid ved å ta bort prøving og feiling. Eksempelvis kan vi se hvilket innhold vi bør produsere basert på hva folk faktisk spør om, og 3) predikere trender ved å se hvordan markeder og merkevarer utvikler seg.
For å få deg et hode foran med søkeordsanalysen henter vi data fra over 10 kilder. Vi automatiserer datainnhenting som lar oss bruke mer tid på datakvalitet og har bygget integrasjoner mot APIer som Search Console, Google Ads, Ahrefs og Semrush for mer effektiv prosessering av større datamengder. Alt dette for at du skal få mer og bedre data å jobbe med.
Hvor mange som søker etter ord og begreper relatert til merkevaren vår i søkemotorene.
Innhold potensielle kunder leter etter og trenger før de gjør en kjøpsbeslutning.
Vi får indikasjoner på hvordan målgruppen vår prater og hvilke spørsmål de har.
Steg 3

Teknisk analyse (SEO): Hva er den tekniske situasjonen til nettstedet

Fantastisk innhold kan bli ødelagt av forferdelige brukeropplevelser.
Formålet med en teknisk SEO-analyse er å finne friksjon i brukervennligheten. Altså ting som hindrer besøkende i å finne informasjon på nettsidene. Vi kan med andre ord få bedre rangeringer og samtidig direkte øke salget med en teknisk analyse.
Vi har et enkelt scoringsystem fra 0-100, der vi ukentlig måler status og sørger for å gjennomføre tiltak raskt på problemer som oppstår.
Vi bruker vår tidligere erfaring med å bygge nettsteder til å gi teknisk veiledning. Vi lager lister med konkrete oppgaver og en en beskrivelse for hvordan man gjør det.
En oversikt over den tekniske tilstanden til nettsiden, med analyse av eksempelvis 404-sider, redirects, alt-tekster, duplikater, hvordan sidene er kodet og metadata.
Evaluering av lastetider og hvilke elementer som kan gjøre nettsiden raskere.
Hvordan innhold blir fremstilt på nettsiden og vise mulighetene for oppbygging i tråd med god SEO.
Steg 4

Lenkebygging: Hvordan bli en autoritet

Google bruker lenker til å avgjøre viktigheten av sidene våre og ser på hvor mange autoritære nettsider som sender trafikk til oss (lenker).
Akkurat som Erna Solberg trenger positiv omtale og mange stemmer for å vinne et valg, bruker Google antall positive omtaler til å skille de gode sidene fra de dårlige. Altså, jo flere gode nettsider som nevner deg, desto mer kredibilitet bygger får du.
Med tusenvis av nettsider som forsøker å rangere på de samme populære søkeordene, sørger vi for at du får frem den du vil være for søkemotorene. Med andre ord vil smartere bruk av lenkestrategier være sentralt for at du faktisk blir prioritert av Google.
Vi lager også innhold som folk vil prate om for flere ledende merkevarer i Norge, som har gitt oss en x-factor i å bygge lenker.
Med internlenking forteller vi til Google hvilke sider som er de viktigste for oss.  Dette omhandler blant annet menystruktur, ankertekst og lenking til viktige sider.
Forvaltning av eksterne lenker. Hvem lenker til oss, hvilken innflytelse har lenkene og hvordan får vi mer ut av disse.
Hvordan vi får flere til å lenke til oss. Dette inkluderer eksempelvis analyse av hvem som lenker til konkurrenter, finne andre autoriteter i vår nisje og bygge nettverk med samarbeidspartnere.
Steg 5

En felles fremdriftsplan og fordeling av oppgaver

Hvordan skal alle disse SEO-analysene ta meg til toppen av Google? Bra spørsmål. For de gjør ikke det.
Derfor, laget vi en bedre måte å få fremdrift i SEO. Nøkkelen ble enkel og oversiktlig rapportering, som konkret viser hvordan du når målene dine.
Samtidig jobber vi kontinuerlig med SEO-analyser og optimalisering, for å sikre utvikling og at vi holder på viktige posisjoner.
Oppgaver som blir avdekket i analysen blir strukturert i et felles dokument med forklaring på hvordan vi løser oppgaven.
Med ansvarsfordeling og live samarbeidsark, sørger vi for at alle oppgavene blir fulgt opp.
Ved å bruke et scoringssystem som prioriterer oppgavene, får vi raskere avkastning på arbeidet med SEO.

Vi fikser SEO, så du kan roe ned blodsukkeret 👌

Når du har SEO-analyser, en god strategi og lagt en konkret plan i Stories sitt prosessark, handler det om gjennomføringsevne. Du blir ikke verdensmester i skihopp av å se det på TV. Derfor har vi riggen som gjør implementeringen enklere 👇

Noe mer du lurer på?

Hva er SEO?
Hva står SEO for?
Hvorfor er SEO viktig?
Hva er forskjellen på betalt- og organisk trafikk?
Hvordan gjør man SEO?
Hva koster SEO?

Mer påfyll for raskere vekst?

Vil du høre mer? La oss ta en prat!

Takk for meldingen! Vi kommer tilbake til deg.
Oops! Noe gikk galt ved innsendingen. Sjekk feltene over.
Akersbakken 37 A,
0172 Oslo,
Norge
954 44 768