Tips til søknaden

Vurderer du å sende inn en søknad til Stories Media? Kult🤘🏻 Her har du noen tips til hva som kan fange interessen vår:

    • Om du ikke finner stillingen/e under stillingsannonsene våre, ikke vært redd for å sende inn en åpen søknad! Vi er under rask vekst, så før du vet ord av det, kan vi ha en stilling som passer deg.
    • Del gjerne CV og søknadsbrev. Det kan gi oss et bedre inntrykk av hvem du er. Å legge ved LinkedIn-profil kan også en fordel dersom du har det.
    • Bonus: Har du gode referanser fra tidligere? Legg gjerne ved noen gode ord. Linkedin har også en funksjon for dette, slik at det kan være lurt i denne og andre prosesser og høre med tidligere kollegaer, kunder eller ledere om de kan slenge inn noen gode ord deg. 
    • Kjenner du noen som jobber hos oss, eller noen du kjenner som vet hvem vi er? Bruk de gjerne som referanse.
    • Husk at det ikke er karakterene på kortet ditt som har noe å si, men din karakter. Få frem tydelig hvem du er.
    • Hos oss ser vi etter personer som virkelig har en passion for markedsføring og kommunikasjon. Skriv gjerne hvordan du fikk din interesse, hva som interesserer deg med faget og hvorfor du ønsker å jobbe med dette. 
    • Vi elsker en “doer” og person som “tar erfaring” istedenfor å vente på å “få erfaring”. Har du startet et prosjekt tidligere? Har du vært med på oppgaver som har gitt gode resultater i team med andre? Har du gjort noe du er stolt av? Fortell gjerne mer om dette.
    • Når du har skrevet søknadsbrevet og CVen: Trippelsjekk for skrivefeil, setningsoppbygging og hvordan du fremstiller deg selv. Hør gjerne også med andre om hvordan de oppfatter det du har skrevet.
    • Har du gjennomført prosjekter tidligere, laget noe grafisk, produsert video eller annet du kan dele med oss? Send en lenke hvor vi kan se på det du har gjort.
    • Hvorfor tenker du at vi kan være en bra match? Fortell mer om det.

    Tips til intervjuet

    • Vi kommer aldri til å quize deg i dine 5 sterke og svake sider. Vi vil vite mer om hvem du er, det du har gjort og hva du vil gjøre fremover.
    • Fortell gjerne om hvilken vei har du valgt og valg har du tatt som gjør at du er interessert i kommunikasjon og markedsføring.
    • Er det et prosjekt du har gjennomført tidligere som du er stolt av? Fortell gjerne om prosjektet, hva målene var før du begynte, hva ble resultatet og hvem jobbet du med for å oppnå dette?
    • Gjør gjerne research på nettsidene våre om hvem vi er og hvilke verdier vi står for. Deler du samme verdisyn? Tenker du som oss? Vet du hvordan vi jobber og hva som interesser deg med den måten å jobbe på?
    • Vi er begge i samme båt. Vi ønsker også å finne hyggelige og flinke folk å jobbe med. Fokuset er på om vi er en god match.
    • Har du spørsmål som går utover det vi har snakket om i intervjuet? Ikke vær redd for å spørre!
    • Husk at dersom du har kommet inn på intervju, så betyr det at du har fanget interessen vår. Senk skuldrene og fortell oss mer om hvem du er.

    Tips til casen

    • Bruk tiden din godt når du får utdelt en case. Start med å finne ut av hva oppgaven spør om, planlegg for hvordan du kan besvare oppgaven og få ned ideene dine på papiret. 
    • Husk at de smarteste menneskene i verden også bruker Google-søk og YouTube for å lære seg noe nytt. Google deg frem til løsninger, rammeverk og modeller og bruk det gjerne i oppgaven din. 
    • Gjør gjerne research på hva suksessfulle selskaper har gjort tidligere og bruk læringen når du produserer noe. Skal du lage en annonse eller post du skal vise frem? Det kan være en god ide å se på hvordan andre flinke markedsførere har gjort det, for å gi deg en ide om hvor du skal begynne.
    • Du får tips i caseoppgaven du får oversendt, for å dytte deg i rett retning. Eksempelvis hvilken målgruppe skal du prate til.
    • Har du spørsmål til casen eller hvordan du løser den? Ikke vær redd for å spørre! Casen skal skape en reel situasjon og det er lov å ha spørsmål i det virkelige liv. 
    • Senk skuldrene. Oppgavene baserer seg på at du skal fortelle hva du har gjort, og det er ingen fasit på hvordan du skal gjøre det.
    • Om du føler du ikke er god på å lage “pene” presentasjoner, så kan du bruke maler eller design som ligger ute gratis som et rammeverk. Fokuset for casen er ikke det visuelle, men innholdet i den.
    • Det er lurt å finne gode verktøy for å gjøre casen din bedre. Eksempelvis om du føler du ikke mestrer design og skal lage noe grafisk eller en illustrasjon, så kan plattformer som Canva gjøre det superenkelt. Ofte er slike plattformer et Google-søk unna og kan løfte casen din.
    • Er du blitt syk, skal på reise eller annet som gjør at du ikke får tid til å forberede casen så godt som du ønsker? Gi beskjed!

    Tips til testene

    • Når du skal ta testene, er det viktig at du setter deg godt til rette og er i et rolig miljø der du kan være fokusert.
    • Gjør også klart det du trenger for å intensivt jobbe med testene (spesielt evnetesten). Du har kort tid på mange oppgaver, slik at det er viktig at du kan være fokusert.
    • I Stories Media, ser vi etter personer som går gått sammen og har ulike kvalitetstrekk. Det er derfor viktig at du svarer slik du ville gjort ellers på personlighetstesten du får. Det kan være nettopp din personlighet som passer godt inn hos oss og ikke personen du tror vi leter etter.
    • Når du skal ta en evnetest er det en fordel å være opplagt. Dersom du har sovet dårlig dagen før, eller har hatt en stressende dag, kan det vært lurt å vente med testen til du har mer energi (så lenge du holder tidsfristen).
    • Hvis du ikke kjenner til evnetester fra tidligere, kan det være en god ide å forstå hvilke type oppgaver du vil få før du setter i gang. Det finnes flere gode gratis tester du kan prøve med et Google-søk og Mensa har også sin egen hjemmetest.
    Kan vi være en bra match?

    Kanskje du er den spesielle personen vi leter etter, som vi enda ikke visste vi trengte? Vi er alltid åpne for søknader!