Hos oss vil du få muligheten til å jobbe med alt fra de største selskapene i Norge til spennende merkevarer som har et stort potensiale. Du sitter tett på store merkevarer og er eksperten på hvordan de vokser raskere med digital markedsføring.

Vi ansetter glimrende folk, slik at du vil du finne likesinnede mennesker med samme passion som deg hos oss. Høres dette spennende ut og har du et hjerte for markedsføring? Da kan vi være en bra match!

Hvordan er det å jobbe hos oss?

Jobbe i byrå sammenlignet med kundeside:

  • Når du jobber i et byrå som Stories Media, får du muligheten til å spesialisere deg i større grad innen ulike fagområder. Du blir altså en ekspert vs en allrounder.
  • Du får jobbe med flere store merkevarer samtidig. Du har derfor en veldig variert arbeidsdag og jobber med flere spennende mennesker i ulike team. 
  • Du jobber i team med andre spesialister. Et typisk team hos oss består av 3-4+ spesialister innenfor ulike fagfelt som sparrer, legger strategier og sammen bygger selskapene vi jobber med. 

Oppgaver i Stories Media:

  • Du blir vår Google-ekspert, annonsering i sosiale medier-ekspert, vekstspesialist på sosiale medier (følgervekst og bygge samfunn), innholdsprodusent, eller prosjektleder. Du får ditt fagområdet som du får fordype deg i. Vil du lese mer om de ulike rollene? Du finner en mer detaljert beskrivelse i stillingsutlysningene eller lenger ned på denne siden.
  • I Stories Media får du ansvar for dine egne merkevarer som du vil jobbe tett med. Du jobber med fremadstormende og store merkevarer, som gjør at du vil få en spennende arbeidshverdag. Vi møter kundene så ofte som mulig gjennom kundemøter for å være tett på utviklingen. 
  • Du vil med din ekspertrolle på markedsføring være med å ha en enorm påvirkning på selskaper. Du vil jobbe med vekststrategier, lage kommunikasjonsplaner, markedsføre effektivt i treffsikre kanaler og gjøre leads om til kunder. Du får altså en variert hverdag full av action.

Punktliste for hvordan en dag kan se ut:

  • Noe som har skjedd i de sosiale mediene, eller på Google siste tiden? Vi liker å se på det som er nytt og ha åpne diskusjoner internt om utviklingen.
  • Du sjekker hvor mange kunder annonsene dine har generert siste dagene og ser hvor god effekt du har hatt fra tiltakene dine.
  • Du diskuterer nye kreative ideer med de andre i Stories Media og lager en ny strategi som kommer til å imponere selskapene du jobber med. 
  • Du drar på seminar og snakker med selskaper som Snapchat, Google og Facebook.
  • Du møter markedssjef eller daglig leder i et av selskapene du jobber med på video eller på kontoret vårt i Akersbakken 37 A. Du blåser de av banen med fantastiske resultater og får høre hvor stor påvirkning du har hatt for merkevaren.
  • Du feirer en fantastisk dag med resten av gjengen i Stories Media.

Hva skiller oss fra andre byråer?

✅ Tettere samarbeidsforhold

Vår ambisjon med alle våre samarbeidsforhold (kunder) er å jobbe tettere sammen som et team, og ikke kun bli en “leverandør” av tjenester. Hva vil dette si for deg i praksis? 

  • Du jobber med færre merkevarer av gangen, som gir deg muligheten til å fordype deg i hvert av selskapene.
  • Du har bedre tid til å levere høyere kvalitet og bedre resultater for prosjektene du jobber på.
  • Med tettere samarbeid, blir du bedre kjent med merkevarene du hjelper. Du jobber altså i team med mange spennende mennesker.

✅ Spesialisert

Mange byråer sier de gjør “alt” av markedsføring, utvikling, grafisk og annet relatert til  synlighet for merkevarer på internett. Selv om det kan være en bra match for mange, har vi Stories Media valgt å spesialisere oss innen Performance Marketing. Skal vi bygge Norges fremste miljø tror vi på at vi nødt til å spesialisere oss. Tjenestene vi i dag tilbyr er annonsering på sosiale medier, annonsering i Google nettverket, innholdsproduksjon, SEO og vekststrategier på sosiale medier (følgervekst).  Hva vil dette si for deg i praksis? 

  • At du vil fordype deg i spennende fagområder.
  • Vi legger til rette for at du kan bli en av de beste i Norge innenfor ditt fagfelt. Du kommer inn som en ekspert i de prosessene du deltar i.
  • Du vil jobbe i team med andre som har de samme interessene som deg.

✅ En raffinert suksessoppskrift

Vi har over tid laget en raffinert suksessoppskrift basert på tett samarbeid med flere av Norges største merkevare og raskt voksende tech-selskaper Etter å ha jobbet i flere fantastiske team har vi tatt med læringen vår for å hjelpe flere selskaper med å lykkes. Lærdommen har vi gjort om til en konkret prosess og arbeidsmetodikk. Hva vil dette si for deg i praksis?

  • Du kommer inn i et team med lang erfaring i å bygge store merkevarer. 
  • Vi har en tydelig prosess på plass. Ingenting av det vi gjør er tilfeldig.
  • Vi har en klar business-struktur. Fantastiske mennesker sammensatt med en tydelig strategi, vil være en av nøklene til suksess.

✅ Vi er en sentral partner

Selv om vi spesialiserer oss, er Stories Meda mye mer enn et performance byrå. Sammensetningen av vår tidligere erfaring, ekspertkunnskap på markedsføring og tettere relasjoner gjør at vi blir involvert i flere viktige prosesser. Vi bidrar til vekst for hele selskapet. Det gjør vi med å lage en vekststrategi, lønnsomhetsmodellering,  kommunikasjonsplan, innholdsproduksjon, distribusjonsstrategi, analyse av brukerflyten og hvordan man konverterer leads til kunder. Hva vil dette si for deg i praksis? 

  • Du får en viktig rolle for merkevarene sin vekst. Det byr på mange spennende utfordringer.
  • Du får en veldig variert arbeidsdag.
  • Du vokser som person med mange ansvarsområder.

✅ En tydelig profil

Vi har en klar og tydelig profil på hvilke selskaper vi ønsker å jobbe med. Vår ambisjon er å jobbe med selskaper som har en god forutsetning på vekst, er fremoverlent og gøy å jobbe med. Dette er typisk selskaper som omsetter over 100 millioner kroner per år, eller mindre merkevarer som har et stort potensiale til å gå internasjonalt. 

  • Du kan i større grad forvente hvilke type merkevarer du skal jobbe med.
  • Du kan spesialisere deg innen å løse problemer for raskt voksende selskaper.

Hva gjør oss annerledes?

Disruptive

Vi er disruptive ved at vi kontinuerlig leter etter nye og bedre måter å levere byråtjenester på. Vi ser mindre på hva andre byråer gjør, men lytter mer på hva merkevarene vi jobber med sier de trenger. Med fokus på å løse problemer, finner vi løsninger som innoverer innen markedsføringsfaget.

Egen teknologi og systemer

Vi jobber med utvikling av egen teknologi og systemer for å jobbe mer effektivt. Vi er med andre ord fremoverlent og lager våre egne løsninger om de ikke finnes fra før. 

Menneskene

Menneskene i Stories Media er de som utgjør den store forskjellen. Vi har en sterk tro på det vi gjør, vi er over gjennomsnittet glad i faget og har ambisjon om at vi sammen kan bli det beste fagmiljøet.

En sjekkliste om vi matcher

  • ✅ Vil lære mer om performance marketing
  • ✅ Flink til å selge en idé, historie eller produkt
  • ✅ En god historieforteller
  • ✅ Sterk gjennomføringsevne
  • ✅ Endringsvillighet - vi beveger oss raskt
  • ✅ Analytisk - Forstå sammenheng mellom data og resultater
  • ✅ God relasjonsbygger
  • ✅ Oppdatert på de nyeste trendene
  • ✅ Deler med andre

Hvordan ser de ulike rollene ut?

Annonsering

Som annonsør jobber du med annonseplattformene til blant annet Facebook, Google, SnapChat og LinkedIn. Annonsering handler om å bli ekspert på å forstå brukeradferd i sosiale og digitale medier, kunne finne personer som er interessert i produktene vi selger og i etterkant bevise profitt av annonsene du setter opp. Som annonsør er du også sentral i å bygge strategier og planer for at selskapene du jobber med skal oppnå vekst.

Innhold

Som innholdsprodusent er du spesialist på å få frem et budskap som andre vil huske i form av video, banner eller tekst. Du kan lage innhold skreddersydd for sosiale/digitale kanaler og er ekspert på å forstå brukeradferd i de ulike mediene. Dette gjør at det du produserer tar resultatene til merkevarene vi jobber med til nye høyder, og med god kreativitet lages innhold til morgendagens plattformer.

Vekstspesialist

Som ekspert på sider er du opptatt av å skape gode brukeropplevelser, synliggjøre merkevarens strategi og bygge et samfunn i sosiale medier. Du analyserer trafikk som genereres til sidene og hvordan vi kan konvertere flere av de som besøker sidene våre. Du har ansvar for håndtering av plattformer som Facebook, YouTube og nettsteder for å tiltrekke mer organisk trafikk og forstå hvilke personer vi ønsker å tiltrekke oss. Du vet også hvordan resultatene skal spores riktig og er en sentral samarbeidspartner for å sette klare mål for selskapene vi jobber med.

Tips til mer research

  • Sjekk ut Stories Media på sosiale medier, da ser du mer om hva du kan lære og jobbe med hos oss.
  • Meld deg på nyhetsbrevet og få ukentlig oppdateringer.
  • Se karriere og jobb siden vår.
  • Har du spørsmål? Spør oss i chatten eller send henrik@storiesmedia.no en mail!

Vil vi det samme?

  • 📈 Ambisjoner om å vokse
  • 🌍 Vil ta våre nordiske kunder ut i verden
  • 🎉 Jobbe med spennende rasktvoksende selskaper
  • 🏃 Vi løper raskt på nye ideer og muligheter
  • 📣 Forbedre annonsene våre som vises i hele Norge
Kan vi være en bra match?

Kanskje du er den spesielle personen vi leter etter, som vi enda ikke visste vi trengte? Vi er alltid åpne for søknader!