Å skape tillit raskt er også blitt viktigere enn tidligere. I en verden hvor vi på få minutter sammenligner merkevarer opp mot hverandre, kjøper produkter over nett fra hele verden, og legger igjen kortinformasjon på ukjente nettsteder, og dette i en tid hvor cookies er kommet i søkelyset.

Tiltro er det som skaper langvarige kundeforhold, du blir anbefalt videre og folk kjøper produktene dine. Her er 5 teknikker du kan bruke for å bygge mer tillit til potensielle kunder.

1. Post innhold som har en verdi

En klar gjenganger for de fleste merkevarene i dag, er at de har kun fokus på direkte salg i digitale medier. Problemet med det, er at det ikke skaper noen verdi for kundene dine. Ingen kommer til å kjøpe produktene dine før du gir de en grunn til å gjøre det. Ikke bare er det å skape verdi viktig for salg, men det bygger også tillit ved å skape mer engasjement og lage innhold som folk husker.

2. Priser av betydelighet og positiv omtale i media

Har selskapet blitt belønnet, eller fått positiv omtale i media er det viktig å få dette tydelig frem. Mange selskaper bruker dette aktivt i annonseringstekster, på nettstedet gjennom en “presse”-seksjon og bruker omtalen hyppig i sosiale kanaler. Dette skaper en ny dimensjon i troverdighetsbildet, ved at kundene dine gir deg gode tilbakemeldinger og nå også mediene.  

3. Vis at du er større enn du er

Dette er spesielt viktig for selskaper i en utfordrerposisjon. Konkurrerer du med 5 ansatte, mot et selskap på 100 årsverk? Lag en illusjon gjennom sosiale og digitale kanaler at du er minst like stor og enda bedre på det du er god på. Ikke fremstå som om du allerede har tapt konkurransen, men et selskap som alle skal ta på alvor.

4. Alt er funksjonelt og det er gode brukeropplevelser

Sikre at funksjonaliteten er optimal på siden din, nettstedet laster raskt, det er et helhetsinntrykk i designet ditt, og teknologien er up to date. En fellesnevner for dette er å skape de gode brukeropplevelsene for alle som interagerer med merkevaren din.

5. Hva er verdiene dine?

Sist, men ikke minst er det verdiene dine som skaper troverdighet. Er du en bedrift som har vært lenge i bransjen? Skal du redde verden? Eller gjøre livet bedre for noen? Gjør det tydelig hva du faktisk ønsker å få ut av driften. Dette skiller deg ut fra alle de andre selskapene i samme bransje og  gjør det vanskelig å kopiere din posisjon for nye aktører.